A Története
Kezdetek
1963-1976
Russ Berrie felhasználva játékértékesítőként szerzett piaci ismereteit, elkezdte megtervezni saját termékeit. Az első plüssjátékok a Fuzzy Wuzzies™ 1964-ben kerültek kiskereskedelmi forgalomba, melyet egy évvel később a sikeres Bupkis Family™ követett. 1966-ban a szárnyait bontogató vállalat éves forgalma meghaladta az 1 millió dollárt.
1968-ban a társaság alkalmazta első teljes munkaidős értékesítőjét, egy időben azzal, hogy a üzeneteket tartalmazó hóbortos szobrai a SilliSculpts™ az amerikai popkultúra jelensége lett. A társaság 10. évfordulója előtt Berrie létrehozta a vállalat székhelyét Oaklandben, New Jersey államban, és Kaliforniában megnyitotta a nyugati parti logisztikai központot.
A nemzetközi növekedés évei
1977-1984
A következő évtizedben Russ Berrie nemzetközi szinten is terjeszkedett, 1977-ben megnyitotta az első tengerentúli irodát Koreában, két évvel később Taiwanban, majd az európai piac kiszolgálására megalapította a Russ Berrie UK Ltd-t az Egyesült Királyságban. A vállalatok felvásárlása hozzájárult ahhoz, hogy a társaság tevékenységeit kiterjessze, és hatalmas ipari erőt képviseljen.
Az INC magazin a Társaságot az Egyesült Államok 500 leggyorsabban növekvő magántulajdonú cége közé sorolta 1982-ben. 1984-ben a társaság a RUS szimbólum alatt bevezette részvényeit a New York-i tőzsdén (New York Stock Exchange).
A felvásárlások és a növekedés folytatódik
1985-1997
Amikor 1985-ben az éves forgalom meghaladta a 200 millió dollárt, a Társaság aktív felvásárlási szakasza megkezdődött, melynek során a kanadai Amram's Distributing Ltd. volt az első. A piacon legnépszerűbb Snuggle™ mackó licencének birtokában a nagy sikert aratott.
1992-ben a világot behálózó Troll-mánia a Társaság értékesítési csúcsait messze túlszárnyalja, és a forgalma 400 millió dollár fölé emelkedett.
A teljes szolgáltatást nyújtó cég
1998-tól napjainkig
A társaság úgy alakult át, mint a logón látható pillangó, termékvonalait változatossá téve, és kiskereskedői számára a hétköznapi, különleges és ünnepi alkalmakra széleskörű termékválasztékot kínálva. Az iparági tendenciák azonosítása és a terméktervezés a specifikációk pontosításához vezetett, mellyel a átvette a vezető szerepet az ajándékpiacon. A legkreatívabb művészek, leginnovatívabb alapanyagok és a legmagasabb szintű ügyfélszolgálat alkalmazásával a előtt még fényesebb jövő áll.